NEW YORK :D

Faan vad fränt det är att vara här, jaa jag skryter, coolere stad får man leta länge efter :):):)
o att träffa Fille, jag älskar att vara med mina bästa, jobbigt bara att lämna dom sen!
Men om 5 månader har jag de båda hemma igen, LÄNGTAR..

I lördags tog jag alltså bussen från DC til NY, tog typ 4 timmar,
man tycker ingen resa är lång efter denna flygresa, hehe.. Det är nått jag inte ser fram emot!
vi tog in på ett hostel inne i city, gick o åt, sen var det dags för Brodway, Jersey Boys.
Har inte hört talas om den innan, men man tackar ju inte precis nej till det.
Allt var så himla bra gjort, helt sjukt proffsigt. Det handlade visst om den gamla gruppen four season..
redigt bra!
Sen blev det time square i nattljus, hela New york lyser natten lång, sjuk coolt det me,(ja som sagt allt är coolt här:)
 

 

Söndagen blev en riktig turistdag, hann med massa.
Vi åkte ner till China town, kollade runt lite där, sen gick vi o shoppa lite i Soho.,
gick vidare till Ground zero, det var helt sukt, enast ett stort hål, man såg att hus saknades.
o Brocklyn Briges, så himla stort o så fint, man ser över hela Manhattan.
Därefter tog vi en taxi, (japp, jag vinkade allt in en ;) till Pir 17, satte oss på en ute serviring och njöt av utsikten :)
Sen tog vi färgan o såg Frihetsgudinna, okej jag håller med alla om att den itnte var så stor som man tror, men det var verkligen fränt att se den live lixom, fast någon behöver nog tvätta av henne snart, hon var redigt smutsig..
o det sista vi gjorde var att träffa Filles vänner en sväng på forever 21, man kan ju inte åka hem tomhänt en dag lixom :P
Trötta efter en hel dag med massa gående, ni måste hålla med om att vi hann mycket den dagen? Vi satte oss sen på tåget ut hit till Long island där Fille bor.
Shit vilken familj, vilken unge, vilket hus. Hon har det verkligen kanon här..
 
                                                           - Detta var en stolpe som fanns kvar efter tornen-
   

 
   

      


i går, ja va gjorde vi då? jo juste vi åkte in till city igen eftersom Filippa var ledig, tog oss e lunch i central park..
okej Vänner freak, vi tog en glass vid "vänner fontänen", den ni ;)
Tiden bara rann i väg där, en helt underbar park, man skulle kunna sitta där en hel dag o bara glo.
Så vi gick vidare till Top of the rock, vilken utsikt asså, går inte att beskriva, våi såg över hela New york,
alla skyskrapor o sen en stor park mitt i allt, ja som sagt det går inte beskriva känslan att se allt detta!

        

Idag började vardagen igen o Filippa skulle jobba,
om man nu kallar att jobba när man tar hand om en sån gullig unge?!
Jamie kom hem tidigt så vi åke till ett mall, shoppade lite på VS och Sephora,
sen blev det Cheesecake Factory.  O idag festade vi til det med en dessert,
cholklad cheesecake, fy fasen vad god, fast man orkar inte en hel själv kan man ju säga!

 
Sen sitter vi här nu, Filippa sitter o kolla Satc, o jag har uppdaterat 4 dagar i NY.
Nått ni kanske märker efter hela detta inlägget är att jag ÄLSKAR att vara här :)
Ska försöka uppdatera bättre nu så det inte blir såhär långa, sorry!
Hoppas ni har det bra där hemma!
PUSS

Kommentarer
Postat av: matilda

gud va roligt för dig :)

sitter här hemma och är grymt avundsjuk på dig!



ha de så bra nu de sista dagarna,

och hälsa filippa också!

2009-05-27 @ 09:42:51
URL: http://thillys.blogg.se/
Postat av: Anna

Gött att ni verkar ha de bra :D julia va grymt söt där måste ja säga;)

2009-05-28 @ 18:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0